V teh dneh svet potrebuje dobre misli. Svet, ki si ga želimo, je svet miru. Modne hiše so se močno odzvale na krizno stanje tako v pandemiji, kot tudi na vojno stanje v Ukrajini. Številni so začeli zbirati denarno podporo in pomoč na terenu za begunce. Najboljši ostajajo najboljši, saj želijo svetu skozi modno zgodbo dokazati čut do sočloveka, predstaviti svoj močan vpliv, edinstvenost, svojo integriteto in svoje poslanstvo.

V zraku je že čutiti vonj pomladi in čeprav bi raje pisala o zadnjih modnih trendih in meni najljubših modnih kosih, v teh časih tega preprosto ne morem, vsaj v tem trenutku ne. Glede na čase, ki jih doživljamo, bi se mi to zdelo preprosto ignorantsko do sebe in soljudi. Vem, da je v teh časih dobro preklopiti misli na stvari, ki nas osrečujejo, saj si s tem vsaj malo dvignemo lastno življenjsko vibracijo in se vsaj za trenutek otresemo zaskrbljenosti. To čutim tudi sama, ko kljub trenutni situaciji še vedno rada opazujem modno dogajanje na trgu, spremljam nekoliko skromnejše, a še vedno lepe pomladne modne kreacije modnih mojstrov. Preprost preklop misli, ki v teh časih dobro dene. 

Prav v času, ko je ruski predsednik februarja napovedal vojno Ukrajini, so se v Evropi pričeli tedni mode, kjer modni oblikovalci in modne hiše predstavijo svoje modne kolekcije, katere ustvarjajo že mesece prej. Včasih se mi zdi, kot da se je življenje popolnoma obrnilo in nas prisililo, da ponovno čutimo hvaležnost in spoštovanje do soljudi, do planeta in do vseh vrednost, ki so še do pred kratkim veljale za samoumevne. Zanimivo je, kako so kar naenkrat nekoč tako pomembne stvari postale nepomembne in postranske, medtem ko sta nam trenutno najbolj pomembna zdravje in mir v svetu. Zavedam se, da so vse te življenjske ovire lekcije, ki jih moramo doživeti, sprejeti in razumeti. Le-te nas opozarjajo na to, da drobni delci življenjskega mozaika niso nekaj samoumevnega. Morda nas bodo vsi ti dogodki, za katere bi še pred kratkim dejali "pa saj to ni res, to ni mogoče" prisilno resetirali in v nas vzbudili nove vrednote v smislu pogleda na življenje in razuma.

Luksuzna modna hiša Gucci je pripravila globalno dobrodelno kampanjo Chime for Change in UNHCR donirala 460.000,00 evrov.


Živimo v času, ko se svet iz krize, ki jo je povzročil virus, seli v krizo vojne v Ukrajini. 
Vemo, da je pandemija pretresla ves svet in posledično prinesla močne posledice za modno industrijo. Zaradi sprememb v načinu življenja v času trajanja pandemije, zaradi spremenjenih življenjskih navad, zaradi zaprtja trgovin in zaradi pomanjkanja denarja so modne hiše utrpele velik upad nakupov. Številne družbene spremembe v času pandemije, kot so maske na obrazih, strah, panika in negotovost ljudi, imajo sedaj nove, skrb vzbujajoče vire.

Komaj smo pričeli čutiti, da se pandemija končno nekoliko umirja, smo se kaj hitro znašli v novi krizi. Vse več ljudi v Evropi, kakor tudi drugod po svetu je zaskrbljenih in prestrašenih zaradi vojne v neposredni bližini. V prsih čutim težo te vojne in nemočno opazujem dogajanje. Opaziti je, da je intenziteta in število novic objav vojne v Ukrajini vsak dan enaka količini dnevnih novic v času pandemije.  

Še vedno je čutiti vpliv pandemije, ki še naprej otežuje delo modnim mojstrom. Prav zaradi tega je bilo tudi v letošnjih predstavitvah pomladnih modnih kolekcij kar nekaj digitalnih predstavitev, obenem pa je bilo precej več fizičnih modnih revij, kot smo jih videli v modnih sezonah zadnjih dveh let. Na letošnjih tednih mode je v prvih vrstah ponovno bilo videti kar nekaj mednarodnih pomembnežev in urednikov. Lahko si predstavljate željo in strast ustvarjalcev, ki so trdo garali in ustvarjali, da bi bili modni tedni po dveh letih pandemije končno spet živi, uspešni in obiskani. 

Modna hiša Prada je v času pandemije pomagala s proizvodnjo zaščitnih mask, izdelala je tudi več kot 80.000 medicinskih oblek, ki so jih razdelili med zdravstvene delavce v Toskani in ostalih predelih Italije.


Modne hiše so se močno odzvale na krizno stanje tako v pandemiji, kot tudi na vojno stanje  v Ukrajini. Življenje prinaša različne preizkušnje in modna industrija se je ponovno osredotočila na vrednote in spoštovanje človeka.
A dejansko stanje je v časih, ki jih doživljamo drugačno. Tedni mode so zaradi dalj časa trajajoče pandemije in vojne izgubili svoj čar, težko pričakovane rezultate in odzive. V zadnjih dveh desetletjih zaradi naraščajoče hitre mode spremembe v modni industriji niso pohvale vredne, saj je hitra moda velik onesnaževalec planeta in obenem tudi izkoriščevalec delovne sile. Pohvale vredno pa je, da se kljub trenutni situaciji modna industrija ne predaja. 

Modne hiše so se močno odzvale na krizno stanje tako v pandemiji, kot tudi na vojno stanje  v Ukrajini. Številni so začeli zbirati denarno podporo in pomoč na terenu za begunce in na ta način potrdili svoje poslanstvo. Življenje prinaša različne preizkušnje in modna industrija se je ponovno osredotočila na vrednote in spoštovanje človeka. Najboljši ostajajo najboljši, saj želijo svetu skozi modno zgodbo dokazati čut do sočloveka, predstaviti svoj močan vpliv, edinstvenost, svojo integriteto in svoje poslanstvo. V teh dneh svet potrebuje dobre misli. Svet, ki si ga želimo, je svet miru. 

Gucci Garden Firenze 


Kako so se odzvale modne hiše na vojno v Ukrajini?

  • Starosta italijanske mode Giorgio Armani je zaradi vojne v Ukrajini izvedel svojo pomladno modno revijo v Milanu v popolni tišini. Doniral je 500.000,00 evrov UNHRC (Uradu visokega komisarja Združenih narodov za begunce) za pomoč tistim, ki so bili primorani zbežati iz Ukrajine. 
  • Luksuzna modna hiša Gucci je pripravila globalno dobrodelno kampanjo Chime for Change in UNHCR donirala 460.000,00 evrov.
  • Blagovna znamka Valentino je UNHCR donirala 500.000,00 evrov za zagotavljanje takojšnje pomoči ukrajinskim beguncem.
  • Brezčasna modna hiša CHANEL je podarila 2.000.000,00 evrov humanitarni organizaciji CARE in UNHCR, Uradu visokega komisarja Združenih narodov za begunce.
  • Francoski koncern za luksuzne izdelke LVMH, znotraj katerega delujejo Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi, Givenchy in drugi je podarila 5.000.000,00 evrov za podporo Mednarodnemu odboru Rdečega križa za pomoč žrtvam ukrajinske vojne.
  • Nemška mednarodna korporacija Adidas je prekinila dolgoletno partnerstvo z Rusko nogometno zvezo. Za pomoč otrokom in beguncem so podarili 100.000 evrov, temu so dodali obutev in oblačila za pomoči potrebnim. 
  • Modna hiša Balenciaga je Svetovnemu programu za hrano (WFP) donirala nerazkriti znesek za zagotavljanje hrane za ljudi, ki so primorani bežati iz Ukrajine. V modni hiši Balenciaga so v Parizu predstavili svojo pomladno kolekcijo v hladnem letalskem hangarju. Udeleženi manekeni so kolekcijo predstavili kot prikaz beguncev, ki morajo zapustiti svoje domove.

Kako so se odzvale modne hiše v času pandemije?

  • Modna hiša Prada je v času pandemije pomagala s proizvodnjo zaščitnih mask, izdelala je tudi več kot 80.000 medicinskih oblek, ki so jih razdelili med zdravstvene delavce v Toskani in ostalih predelih Italije.
  • Giorgio Armani je doniral je 1,25 milijona evrov številnim ustanovam, med drugim  trem bolnišnicam v Milanu, inštitutu Istituto Lazzaro Spallanzani v Rimu in državni civilni zaščiti.
  • Francoski koncern LVMH, ki ga sestavljajo Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi, Givenchy in drugi, je zraven finančne pomoči preusmeril svojo proizvodnjo parfumov na proizvodnjo brezplačnega čistilnega gela za bolnišnice in lokalne oblasti. Francoskim zdravstvenim oblastem je v času pandemije dostavil tudi 40 milijonov zaščitnih mask. 
  • Luksuzna modna znamka Moncler je za gradnjo nove bolnišnice v Milanu donirala 10 milijonov evrov.
  • Modna oblikovalca Dolce & Gabbana sta donirala neznano vsoto univerzi Humanitas, ki se ukvarja z raziskovalnim projektom za boj proti virusu.
  • Donatella Versace je s hčerko Allegro milanski bolnišnici donirala 200.000,00 dolarjev.


Mirjana Stiplošek Gorza
Foto: osebni arhiv